■  COLDPLAY∣2002 :A RUSH OF BLOOD TO THE HEAD - IN MY PLACE

部落格的背景音樂換了,依然是很愛的英國搖滾樂團 Coldplay 的作品!!
這首In My Place,收錄在2002年的第二張專輯 - A Rush Of Blood To The Head 裡頭。
 



不管是在愛之中,還是遠遠地被拋之在後,聽 Chris Martin 唱的情歌,然後細細地品嚐歌詞裏的字字句句,無以名狀的,總會喚醒我全身上下關於愛情的感知與印記。我的經驗不豊,但曾經愛得深刻、愛得失去自我,曾經愛得很痛、很痛。所以,每當我聽到那些渴愛卻又愛不可得的情歌時,總會挑起那條埋藏在身體內最纖細的神經,莫明地讓我有股想哭的衝動。而我的難過,我的淚流,多半的時後,無關當下愛的恣態、愛的幸福與否,也不是走不出那段過去,而是一個女人,對愛情所引發的所有酸甜苦痛的感同身受。然而這些歡喜悲傷,這些飄飄然,這些挫敗,這些癡傻與瘋狂,也正是愛的奢華之處。

愛情之於現在的我來說,對愛的追求是過程,已不再是結果。


聽 Chris Martin 的 In My Place,你一定要帶上耳機,把音樂開得很大聲、很大聲…。然後,關上燈,讓他的聲音充滿你整個身體!!



 

@  2009  LIVE TOKYO VIDEO

 
In My Place /Chris Martin

In my place, in my place 
Where lines that I couldn't change
I was lost oh yeah
I was lost I was lost
Crossed lines I shouldn't have crossed 
I was lost oh yeah

And yeah
How long must you wait for it 
Yeah
How long must you pay for it 
Yeah
How long must you wait for it 
For it

I was scared I was scared 
Tired and under prepared
But I'll wait for it 
And if you go if you go 
And leave me down here on my own 
Then I'll wait for you 
Yeah

And Yeah
How long must you wait for it 
Yeah
How long must you pay for it 
Yeah 
How long must you wait for it 

Singing please, please, please
Come back and sing to me , to me , me 
Come on and sing it out , now, now 
Come on and sing it out to me , me 
Come back and sing

In my place, in my place
Were lines that I couldn't change
And I was lost oh yeah
Oh yeah






arrow
arrow
    全站熱搜

    vivianlady 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()